Комунальний покер: експерт пояснив, чому у монополістів усі козирі, а у споживачів – порожні руки.

Експерт пояснив правила комунального покеру
Експерт пояснив правила комунального покеру

Проблеми захисту прав споживачів у сфері ЖКГ

Система захисту прав споживачів у сфері житлово-комунального господарства України майже не працює, що створює умови для різноманітних порушень з боку монополістів. Про це повідомив експерт у галузі ЖКГ та енергетики, голова "Спілки споживачів комунальних послуг" Олег Попенко в інтерв’ю для видання "Хвиля".

Експерт вказав на серйозний дисбаланс у законодавстві України на користь постачальників комунальних послуг, залишаючи споживачів майже без захисту від дій монополістів. Він також зазначив, що Держпродспоживслужба, яка мала б захищати права споживачів, не виконує свої функції.

"Є законодавче поле, яке дозволяє монополістам вимагати з українців надмірні суми. Існує також незаконне поле, яке використовується для зловживань", - підкреслив Попенко.

Експерт порівняв ситуацію з грою в покер, де монополісти мають вигідну "руку", а споживачі – найбільше "двійку". Він також навів приклад наявності ефективних державних структур для захисту прав споживачів у Європі, в той час як в Україні така інспекція була ліквідована ще у 2011-2012 роках.

"Міністерство вважає, що все влаштовує. Їм байдуже на мільйони українців, та існуючі практики не відповідають європейським стандартам або здоровому глузду", - підсумував Попенко.

За словами експерта, в Україні на сьогодні відсутня ефективна структура, яка могла б займатися регулюванням тарифів та боротьбою з незаконно наданими рахунками у сфері ЖКГ.

У світлі наведених аргументів, можна зробити висновок про необхідність та негайну взяття заходів для поліпшення захисту прав споживачів у житлово-комунальному секторі.


Читайте також

Реклама